Strategisk kommunikation og medieproduktion
Strategisk kommunikation handler om at formidle viden og påvirke holdninger og handlinger bedst muligt i forhold til:
- den kontekst, du kommunikerer i,
- det medie, du vælger,
- det formål, du har med din kommunikation,
- og de mennesker, du gerne vil nå.
Med tilvalgsfagpakken får du teoretisk og analytisk indsigt i strategisk kommunikation. Du får desuden praktisk erfaring med selv at kommunikere strategisk ved produktion af bl.a. podcast, video og SoMe-indhold.
Undervisningen bygger på konkrete og praksisnære cases inden for fx kulturformidling, politisk kommunikation, sundhedskommunikation, initiativer vedrørende bæredygtighed og social ansvarlighed, og undervejs vil du få feedback på dine kommunikationstiltag fra professionelle kommunikatører. Dialogen med eksterne parter er en prioritet i denne tilvalgsfagpakke.
Tilvalgsfagpakken er forankret i medievidenskab, retorik og informationsstudier. Denne tværfaglighed giver dig færdigheder i at analysere og vurdere strategisk kommunikation i forskellige kontekster.
Desuden giver tilvalgsfagpakken dig kompetencer til at udvikle, tilrettelægge og producere egne strategiske kommunikationsløsninger i samarbejde med andre.
Endelig får du erfaring med formidling af analyser og løsninger til både fagfæller, professionelle kommunikatører og bredere målgrupper.
Tilvalgspakken består af følgende kurser:
Efterår:
- Medier og platforme i kultur og samfund 15 ECTS
- Strategisk kommunikation: Cases og analytiske perspektiver 15 ECTS
Forår:
- Tværmedial medieproduktion 15 ECTS