Tilvalgsfagpakke: Humanistisk entreprenørskab og interkulturel kommunikation

Humanistisk entreprenørskab og interkulturel kommunikation

Vi lever i en verden præget af sprog, kultur, fortællinger, værdier og handlinger, der formes af tid og sted. 

Hvor naturvidenskaben spørger: Hvad er det?, og samfundsvidenskaben spørger: Hvordan virker det?, stiller humanisten spørgsmålet: Hvad betyder det – og for hvem? Hvordan kan humanistiske kompetencer skabe værdi i erhvervslivet i en tid præget af global kompleksitet, digitale gennembrud og grøn omstilling? Hvordan formidler man bæredygtighed troværdigt, og hvordan bygger man bro mellem kulturer i internationale virksomheder?

Denne tværfaglige tilvalgsfagpakke ruster dig til at bringe dine humanistiske kompetencer i spil dér, hvor virksomheder skal skabe værdi – økonomisk, miljømæssigt og menneskeligt. 

Gennem praksisnær undervisning, dataindsamling, casearbejde og virksomhedssamarbejde med fokus på innovation, bæredygtighed, interkulturel kommunikation og tværmedial markedskommunikation lærer du at omsætte humanistisk indsigt til løsninger på virkelige udfordringer. 

Du udvikler kompetencer til at:

  • tænke kreativt,
  • arbejde strategisk
  • agere professionelt i tværfaglige sammenhænge med fokus på at udvikle bæredygtige forretningsidéer,
  • målrette interkulturel marketing
  • og skabe sammenhængende kommunikationsstrategier på tværs af medier og platforme. 

Du får færdigheder i dataindsamling, analyse, konceptudvikling og strategisk formidling – og du lærer at samarbejde om etiske og kulturelle dilemmaer i praksis. 

Tilvalgsfagpakken kombinerer faglig dybde med erhvervsparathed og samfundsengagement, og giver dig mulighed for at (med)forme fremtidens arbejdsmarked. 

Tilvalgspakken består af følgende kurser:

Efterår:

  • Innovation og bæredygtighed 15 ECTS
  • Interkulturel marketing 15 ECTS

Forår:

  • Tværmedial markedskommunikation 15 ECTS